«Учитель готується до хорошого уроку
все життя.
Така духовна й філософська основа професії
і технології нашої праці: щоб дати
учням
іскорку знань, учителю потрібно
увібрати ціле море світла»
Василь Сухомлинський.
Процеси міжкультурної інтеграції на
національному та міжнародному рівні обумовили модернізацію змісту мовної освіти
в Україні. Мова виступає як засіб
пізнання картини світу, прилучення до цінностей, створених іншими народами. На
сьогодні в українській системі мовної освіти відбулися значні позитивні зміни,
як і в організаційному, так і в змістовному аспектах. Нові освітні завдання
вимагають від учнів змін до рівнів володіння іноземними мовами, а від учителя
нових підходів до відбору змісту та організації матеріалів, використання
адекватних форм та видів контролю.
Моє
педагогічне кредо:
Майбутнє - в руках шкільного
учителя.
Провідною методичною проблемою своєї роботи
я обрала тему: «Використання ігрових
ситуацій на уроках англійської мови в початкових класах». Крім цього, я
ставлю перед собою завдання вчити учнів пізнавати світ, виробити в них навички
сумлінного ставлення до вивчення іноземної мови, вчити жити і працювати в колективі. Ці завдання стали
головними в моїй роботі над формуванням соціальних, полікультурних,
комунікативних компетентностей та забезпеченням інтелектуального,
емоційно-почуттєвого, вольового, фізичного розвитку, і саморозвитку дитини.
На
початку своєї педагогічної діяльності поставила перед собою питання: чи можливо
зацікавити дитину у вивченні чужої мови без вагомих на те причин, без доцільної
мотивації? Вважаю, що якщо дитина вчиться лише через вимогу вчителя або примус
батьків, але без власного бажання – сенсу в цьому мало. Слід зазначити, що на
початковому етапі навчання учні проявляють велику зацікавленість до вивчення
англійської мови. Їх бажання розмовляти, пізнавати нове – надає мені можливість
успішно навчати цього предмета. Саме тому я постійно перебуваю в пошуку, мета
якого – знайти нові форми, методи, прийоми та технології, бо вважаю за
необхідне підтримувати вогник допитливості в дітях, не згасити його.
У
своїй роботі я використовую рекомендації відомих методистів ( Богданова І.М., Бабанов К.О., Дичківська І.М., Пєхота О.М.,
Пометун О.І., Сисоєва О.О. та інші ). Крім того, постійно працюю над
підвищенням свого професійного рівня шляхом самоосвіти, обміну досвідом роботи з
колегами на засіданнях кафедри вчителів іноземної мови Старобільської гімназії,
районних та обласних семінарах, методичних об᾽єднаннях вчителів іноземної мови.
Мій
власний досвід свідчить про те, що організовуючи навчальний процес в початковій
школі, слід відмовитися від домінування фронтальних форм навчання. Під час
занять з англійської мови я залучаю дітей до спільної навчальної співпраці. Для
цього активно використовую групові та парні форми роботи, в процесі яких мова
органічно вливається в діяльність учня, створює умови, за яких кожна дитина
відчуває лише позитивні емоції. Тому щоразу на своїх уроках застосовую
різноманітні ігрові ситуації. На моїх уроках часто звучить музика і вірші. Діти
із задоволенням декламують, співають, танцюють, виконують під музику веселі
гімнастичні вправи, змагаються один з одним. Гра – це найважливіший методичний
прийом, що дає мені можливість створювати такі ситуації, де дитина почувається
впевнено і легко, оволодіває новою для неї мовою в процесі невимушеної
взаємодії з дорослими і товаришами, героями казки або оповідання, віршів або
пісень.
На даний час, коли в світі панують інноваційні
технології, актуальним на уроці є використання інтернет-ресурсів,
мультимедійних програм, презентацій, які придають моїм урокам новизни,
розширюють горизонти пізнавальних і творчих можливостей моїх учнів, стимулюють
до креативності.
Враховуючи вікові особливості молодших
школярів, для учнів перших – других класів
я створила власну систему уроків, на яких літери й слова «оживають». Особливу
увагу я приділяю вивченню фонетично-звукового складу. Для цього я виготовила
велику кількість різноманітних наочних посібників, адже у молодших школярів
найбільш розвинуте зорове сприйняття. Таким чином учні із задоволенням
опановують англійські звуки, слова і фрази, подорожуючи цікавим світом мови
іншого народу.
Велику увагу приділяю організації
самостійної роботи учнів на уроці й привчаю їх до самооцінювання. Для формування навичок самооцінки залучаю до участі
в дискусіях навколо тверджень: «Я можу…», «Я вмію…», «Я розумію…». Результати
вносимо до шкали самооцінки і відстежуємо власні досягнення. Одним з
найефективніших інструментів, який я використовую у своїй практичній діяльності
– є Мовне Портфоліо, яке допомагає
учням швидше оволодівати англійською мовою, виховує бажання пізнати щось нове.
Структуру Портфоліо учні розробляють у довільній формі. На початковому етапі
роботи з Портфоліо учням пояснюю і допомагаю я та батьки, а надалі діти
поступово виконують завдання самостійно. У своїх Портфоліо вони розповідають
про свої успіхи, досягнення, відкриття, хобі, складають власні вірші, проекти,
розповіді, збирають цікаву інформацію
про країни та нації, які вивчають і розмовляють англійською мовою та інше.
Робота з Портфоліо впливає на якість знань
учнів. Показники успішності учнів, які працюють з Портфоліо значно вищі, ніж в
інших учнів.


Нажаль, у шкільній програмі виділяється
мало часу на вивчення англійської мови в 1 – 4 класах. А діти дуже хочуть знати
більше про країну, мову якої вивчають; вміти розмовляти, розуміти одне одного.
Тому проводжу не лише індивідуальні або групові консультації для слабких учнів
або тих учнів, які хочуть поглибити свої
знання, уміння і навички з предмету, а й позакласні заходи.
Позакласна робота з англійської мови
передбачає проведення предметних тижнів та масових заходів. Прикладом таких
позакласних заходів є змагання учнів на кращого читача англійських віршів,
кращого виконавця англійських пісень, участь в інсценуваннях казок, у
фотовиставках на тему: «My family Tree», «My Hobby» та ін. спостерігаючи за тим, з яким задоволенням діти готуються до цих
заходів, можу впевнено сказати, що час витрачений вчителем на підготовку
масових позакласних заходів сприяє не лише формуванню пізнавальних і загально
лінгвістичних інтересів школярів, а й значно підвищує рівень їх володіння
англійською мовою, розвиває творчу активність учнів та прискорює формування
повноцінних комунікативних навичок.
Підбиваючи підсумки своєї роботи, хочу
відмітити, що бажання вчителя мати успіх під час навчання молодших школярів
змушує його всіляко підтримувати інтерес учнів до предмета, допомагати їм
вірити в свої сили; постійно створювати на уроках атмосферу довіри та радості;
постійно працювати над підвищенням власної професійної компетенції та над розширенням
інноваційного потенціалу.
The Description of My
Teaching Experience.
My pedagogic
credo is ''The future is in the hands of a school teacher".
The theme of
the leading methodical problem of my work is ''The use of game situations at
the English lessons in a primary school."
I set myself
the task to teach the pupils and to develop their skills in learning a foreign
language. Working in a team also plays an important role in my teaching
practice.
These tasks
are the main problems in my work in order to form social, multicultural,
communicative competences. I try to provide intellectual, emotional,
strong-willed, physical development and self-development of the children.
I am sure that at the initial stage of
studying, the pupils show a great interest in learning English. So, I have an opportunity to teach this
subject successfully thanks to the desire of my pupils to talk and to learn new
things.
That's why I am constantly in search of
finding new methods, forms, techniques and technologies of teaching. I think that a teacher should always maintain
sparks of curiosity in children.
I use the recommendations of well-known
methodologists (Bogdanova I.M., Babanov K.O., Dychkivska I.M., Piechota O.M.,
Pometun O.I., Sysoieva O.O. and others) in my work.
Besides, I constantly work on improving my
professional skills through self-education, exchanging experience with the colleagues
at the professional meetings in Starobilsk gymnasium, district and regional
seminars, methodical associations of the teachers of foreign languages.
I think that
it is necessary to refuse from the dominance of frontal learning while organizing
the teaching process in a primary school. At the lessons I try
to involve children in an educational cooperation.
I use group
and individual forms of work and
apply a variety of game situations. It helps to intensify the activity of the
pupils and to create the conditions under which each child feels only positive
emotions.
At the lessons
I often use music and poetry. Children enjoy reciting, singing, dancing, doing
gymnastic exercises, competing with each other.
The game is
one of the most important methodological procedures that gives me the opportunity to create situations
where the pupils feel confident and easy, acquire new language skills during
informal cooperation with adults and friends, the heroes of fairy tales or
stories, poems or songs.
Additionally,
I use the Internet resources, multimedia programmes, a lot of presentations. It helps me to conduct interesting lessons
with the elements of novelty, to expand the horizons of educational
opportunities of my pupils, stimulate their creativity.
I have created my own system of the lessons in which the letters and the words "come alive". I pay a special
attention to studying phonetic and sound composition.
I have produced
a variety of visual aids because most younger pupils have a developed visual
perception. Thus, the pupils acquire English sounds, words and
word-combinations with pleasure.
Much
attention is paid to the organization of independent work in the classroom. The
pupils participate in different discussions such as "I can ...",
"I'm ...", "I understand ...". The results of the pupils'
achievements are shown on the scale of self-esteem and analyzed.
The Language Portfolio is one of the most effective tools in my teaching
practice. The pupils can design a portfolio structure in any form.
There they
can tell about their successes, achievements, discoveries, interests, compose
their own poems, projects, stories and gather interesting information about
other countries and nations.
I am sure that the quality of schoolchildren'
knowledge is affected by creating portfolios. The marks of the pupils who work
with the portfolios are significantly higher than other pupils’ ones.
In the third and fourth grades the pupils have
basic vocabulary and grammar skills. So, I try to attract them to master their
first creative steps such as the realization of creative tasks and other basic
projects. (See: Blog - Language Portfolio
- My
Pupils' Projects.)
Unfortunately,
little time is allocated in a school curriculum for studying English in grades
1 - 4. The children really want to know
more about the English-speaking countries, be able to speak, understand each
other. So I consult the pupils who want to deepen their knowledge and skills in
the subject and those who have some problems with learning.
I also
organize extracurricular activities that include the English language weeks and
different events such as the competitions for the best reader of English poetry
and the best singer of English songs, staging of fairy tales, the photo
exhibitions on the themes «My family Tree», «My Hobby» etc. I can say that the
mass extracurricular activities significantly develop children’s creativity and
accelerate a formation of full communicative skills.
Summarizing the
results of my work, I want to mention that to be a successful teacher means to
support the pupils' interest in the subject, to help them believe in themselves
and to create an atmosphere of confidence and joy at the lessons.
Moreover, it
is necessary to improve a professional competence and expand an
innovative capacity.
Комментариев нет:
Отправить комментарий